top of page

UYGARLIKTAN YANSIYANLAR
 

Ressam Gülcan Karadağ, `Yansımalar` adlı sergisiyle, ardında bırakmış olduğu mirasla kendinden sonraki diğer medeniyetleri etkileyen 17 bin yıllık Mu Uygarlığı'na bir yolculuk yapıyor.
 

Ressam Gülcan Karadağ, Mu Uygarlığı'nın sırlarını Attürk Kültür Merkezi'ndeki `Yansımalar` adlı resim sergisiyle günümüze aktarıyor. Mu Uygarlığı'nın bırakmış olduğu mirasla kendinden sonraki tüm uygarlıkların dinsel ve mistik sembollerinin temelini oluşturmuş olmasından etkilenen Karadağ, bu uygarlığın sembollerinin düşünce anlamında bir resimsel seyahat olanağı yarattığını düşünüyor. Bu yolla hareket ederek hava, su, toprak ve yeniden doğuş ruhunu resimlerine yansıtıyor.

Karadağ felsefeye olan ilgisi nedeniyle uzun süren araştırmalar yapmış ve sonunda da Mu Uygarlığı gerçeğiyle yüz yüze gelmiş: "Bu uygarlık, bugünkü medeniyetlerin ve dinin temellerini oluşturmuş. Bu yüzden Mu Uygarlığı konusu gerçekten çok ilginçti ve ben de bu konudan oldukça etkilendim. Bana hissettirdiklerini de resme döktüm. Yani bütün dinlerin temeli Mu Uygarlığı'na dayanıyor gibi bir görüşe ulaştım."
 

17 bin yıllık yolculuk

Karadağ, yıllardır altyapısını hazırladığı sergisinin `Yansımalar` adını almış olmasını ise resimlerini, tüm dinlerin orjinalini oluşturan düşüncelerin bugünü oluşturmasındaki önemini hissederk hayata geçirmiş olması şeklinde açıklıyor ve bu 17 bin yıllık yolculukta tarihe sadık kalmanın önemini de vurguluyor: "Yaptığım resimlerde sembollere sadık kalabilmek amaçlı olarak üçüncü boyuta fazla girmek istemedim. İki boyut içerisinde o derinliği hissettirmeye çalıştım. Örneğin Hıristiyanlık'ta da okuma yazma oranı düşüktür ve kişiler resimlerle İncil'i tasvir ederler. Ve resmin insanlara etkisi kitaptan daha yoğundur. Çünkü sanatçının ona kattığı başka bir ruh vardır. Yani semboller bu yüzyılda nasıl algılanabbiliyor diye düşündüm. Hissettirdiği buydu. Onun için renklerle ya da daha az perspektifle ve biraz daha olayın havasını bozmadan resimlerimle yansıtmaya çalıştım."

 

Radikal Gazetesi
9 Nisan 2004 

bottom of page